.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزییات جدید برنامه اکتشاف در شمال کشور/ حفاری در نقطه مرزی با ترکمنستان
قرارداد حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم استان گلستان بین مدیران عامل شرکت نفت خزر و شرکت ملی حفاری ایران به امضا رسید.

 شمال نیوز: قرارداد حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم استان گلستان بین مدیران عامل شرکت نفت خزر و شرکت ملی حفاری ایران به امضا رسید.
 
به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر در مراسم امضای این قرارداد گفت: علی رغم انجام فعالیت‌های اکتشافی و مطالعاتی متعدد قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان گلستان، هیچ گاه نتیجه لازم به دست نیامده است.

وی افزود: در استان گیلان هم این موضوع صدق می‌کند. ما در گذشته چند چاه اکتشافی در مازندران در شهرهایی مانند محمود آباد و بابلسر حفر کرده ایم ولی به نتیجه نرسیدیم. در حاشیه دریای خزر نیز این روند صورت گرفت.

اصولی گفت: اکنون با افتخار اعلام می کنیم پس از تاسیس شرکت نفت خزر مطالعات بسیار خوبی در این حوزه انجام شد و به نتایج خوبی در حوزه خزر جنوبی رسید و نهایتا منتج به کشف میدان سردار جنگل شد.

وی با تاکید بر مطالعات گسترده شرکت نفت خزر در حوزه استان گلستان گفت: مطالعاتی که در گذشته در این استان انجام شده بود مورد بازبینی و بازنگری جدید قرار گرفته است و با مجوز شرکت ملی نفت ایران با وجود محدودیت مالی، مطالعات تکمیلی و لرزه نگاری 2 بعدی فشرده در مرز ایران و ترکمنستان انجام شد.

اصولی نتایج مطالعات جدید را امیدوار کننده دانست و افزود: بعد از بررسی نتایج این مطالعات، بحث حفاری اکتشافی در دستور کار شرکت نفت خزر قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت نفت خزر توضیح داد: احداث جاده دسترسی و محوطه چاه اکتشافی صوفیکم در گذشته طی مناقصه ای به پیمانکار واگذار شده است و هم اکنون در مراحل نهایی قراردارد.

وی افزود: عمق این چاه بین 2200 تا 2400 متر است و امیدواریم دکل حفاری شرکت ملی حفاری ایران در اولین فرصت به محل منتقل شده و در آن جا مستقر شود و عملیات حفاری تا پایان سال به اتمام رسد.

اصولی در تشریح دلایل انتخاب این منطقه برای حفاری گفت: 6 ساختار با پتانسیل مناسب در آن میدان شناسایی شده اما این ساختار با توجه به محدودیت های منابع، اولویت میادین لب مرزی و احتمال مشترک بودن این میدان با کشور ترکمنستان انتخاب شد.

*با 75 دکل در 12 استان حفاری می‌کنیم

حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نیز با تاکید بر سوابق طولانی و حرفه ای شرکت ملی حفاری ایران در زمینه حفاری گفت: پیش از انقلاب طی 50 سال، حدود 1100 حلقه چاه در کشور حفاری شده بود، اما شرکت ملی حفاری ایران توانست پس از انقلاب 3850 حلقه چاه حفر کند که شامل 500 حلقه چاه دریایی و 130 حلقه چاه اکتشافی می شد.

وی سیاست این شرکت را حمایت از شرکت های خصوصی فعال در این صنعت دانست و گفت: حضور شرکت ملی حفاری ایران سبب گرم شدن مناقصات حفاری می شود.

بهمنی با قدردانی از تلاش همکارانش افزود: همکاران ما در شرایط نامناسب تحریم، تلاش خود را متوقف نکرده اند و ما هم اکنون با 75 دستگاه حفاری و سابقه فعالیت در 12 استان، امیدواریم حفاری این چاه را حتی زودتر از برنامه به پایان برسانیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا انتهای آبان ماه عملیات انتقال دکل حفاری به این منطقه انجام شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.